Søk i denne bloggen

søndag 14. april 2019

Fancy brettekort laget for Scrappiness




Heisann!



I dag skal jeg vise dere et brettekort jeg har funnet på Pinterest.
Kjempegøy og så enkelt å lage.
Jeg har laget kortet etter egne mål, med papirer fra Studiolight og Bazzil.

 Papirdesign har kommet med en nydelig dies med hjerter.
Ble helt betatt av hvor fint diesen trykket ut.
Jeg brukte bare noen av de fine ordene som hører til settet.

Her ser du hvor flott den er:


 

 






 



Du trenger to mønsterark fra Studiolight, to Bazzil av Pansy og en Bazzil Almond.
Memento Dual marker i fargen Elderberry, til å sverte kantene på mønsterarket,
Da får du en definert og fin kant.
Versafine Clear Fantasia er en fin stempelfarge til de fargene jeg har valgt her,
Dersom du ønsker å stemple en tekst inni kortet.
Paljetter og acetat til shakerdelen.
Bånd eller tråd til å knyte sammen kortet, for det blir litt tykt.

Her ser du hva du trenger, i tillegg til lim, bånd og dobbeltsidig tape:








Start med kortbasen som måler 6"x12".
Score på 6", så har du et 6"x6" kort.







Kutt 4 paneler i Bazzil Pansy som måler 5 3/4" x 5 3/4".
Kutt 4 paneler i Studiolight mønsterark som måler 5 1/2" x 5 1/2".







Bruk Memento pennen og stryk langs kanten på mønsterarket, så får du en fin markering.











Lim mønsterarket oppå Bazzil Pansy,
Legg tråden under øverste og bakerste panel, før du limer de på.














Kutt 4 paneler i Bazzil Almond som måler 2 1/2" x 2 1/2".
4 paneler i Bazzil Pansy som måler 2 1/4" x 2 1/4".
4 paneler i mønsterark fra Studiolight som måler 2" x 2".
Og en lilla som måler 1" x 12".
Score denne på 3", 6" og 9".


 



Lim de oppå hverandre til det ser slik ut:




 



Legg det lilla lange panelet over kortet slik.
Nå skal vi lime det fast.
Kutt litt av hver ende, så det passer inn med panelene som er montert under.



 



Brett opp høyre flik, ta på lim kun på det ytterste markeringen 3".
Og det samme på venstre side.
Da er det 6" i midten det ikke er lim under. De skal kunne brettes opp på slutten.




 



Ta så lim oppå panelet som vist og lim på de små panelene,
pass på å ikke få lim bak hele, så de limes fast i de store panelene bak.








Da ser det slik ut:




 



Brett den innerste delen utover når du skal lukke kortet.




 



Sett ovenfra.







Til slutt har jeg laget en shakerdel foran uten 3D tape.
Her har jeg limt acetaten rett på mønsterarket med paljetter under.
Brukte den antistaiske puta litt på acetaten og papiret,
før jeg la paljettene på,
Bare elsker bling og lilla.
Limte alle hjertene som kom ut av diesen sammen med paljettene,
før jeg limte acetaten ute i kanten.








Til slutt monterte jeg Hjerteklem med skygge på 3D puter og limte på




 







Lykke til med ditt prosjekt!



Klem fra Kristin





-MATERIALLISTE-

Bazzil : Pansy, Almond
Mønsterark : Studio Light Ultimate Scrap Collection nr.10
Dies : Papirdesign
Memento Dual Marker : Elderberry
Paljetter : Kortoggodt
Stempelpute: Versafine Clear Fantasia


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jaktvestkort til herre.

Heisann! I dag skal jeg vise et jaktkort, som jeg har laget på bestilling. Jeg har brukt et mønsterakr fra Piondesign,  som heter Muligheter...